Tak sme sa rozhodli pre cestu na vychod...

utorok, novembra 30, 2004

Delhi zensky pohlad

Tak este ja. Hm kde zacat - ze je to uzasny cahos? Ze dobre ze som si netvorila ziadne predstavy, lebo by som strelila vedla? Proste sanka pada furt. Mozno mi to v niecom pripomina moje detske spomienky na Irak - vone, to ako nezapadame, mnozstvo ludi a bordel (ale do mesity ma tu pustili - dala som si satku). Symbolika je paradna - uz v lietadle som si vsimla zvlastne znamenie pripominajuce 12 tku na ruke indickej mamicky sediacej vedla, jej syn mal to iste znamenie na tej istej ruke.... bol to pocet batozin -aby ziadne nezabudla vyzdvihnut v Dehli na letisku. Rikse tu maju svastiku aj davidovu hviezdu vedla seba pre stastie a niektore maju napis "want to loose wait. ask me how"... Ludia su mili, otravne zobranie je menej intenzivne nez som si myslela. Milacik je exot:"Hallo sir, you have a nice beard sir, you look like a movie star". V ranajsom buse sa 3 skolacky zacli pohorsovat ked nas listkar obral o 3 Rp - ".. nie je to fer, nechceme aby cudzincov takto klamali" a este nam aj napisali zoznam miest, co by sme mali vidiet v indii.
Doprava v Delhi je hm, osobita. Okrem aut a busov, samozrejme 3 kolove moto a bicyklo rikse, kravy (sa len povaluju), voly (makaju - zaprahy), somare, kone, mraky ludi stojacich, iducich, plaziacich sa... doslovne bez skulinky na vozovke volnej. Ganesha (ako ten boh so slonou hlavou a 4 rukami)z GP officu (robil pre GP a teraz je miestnym proti priehradovym aktivistom) povedal: " Ak je jeden dokaz o existencii boha, tak to je bezpecnost dopravy v Delhi, napriek jej pretrepanosti." Este nam hovoril o matriarchate na juhu - uz sa tesim, o "komunistickej" Kerale (stat na juhu) a tvrdil, ze aktivisti v Europe su makki - "... vy ani nedrzite protestne hladovky..." Inak 12 cm-ove svaby v kupelni GP kancle boli vcelku priatelske a na studenu sprchu si uz zvykam.
K odchadzajucemu vlaku do Bophalu nas viezol siksky straznik Slovinskej ambasady. Boli sme totiz u kamarata Bogdana na veceri - ziskali par dobrych rad a pan straznik nam otvoril uctivo dvere, ked sme vystupovali, aby sme sa naladovali do vlaku, konkretne do triedy "sleeper" - asi 100 ludi na lehatkach plus spiaci v ulicke.
Pohodaaa a paradaaa - hnacku zatial nemame, hoci par poznatkov o produktoch nasich criev uz mame...