Tak sme sa rozhodli pre cestu na vychod...

streda, decembra 15, 2004

este kusok z kayuraho

Len par slov, sme lenivi este aj na pisanie...:-)
Kayuraho - upravene zahradky, anglicky travnik, tuuristi a kopulujuce sosky na svatych chramoch. Akosi mi stale nie je celkom jasne, preco sa vsetci v chramoch klanaju penisu, hoci je to vraj Shivov... Pisat o osobitne dotieravych obchodnikoch, ktori az pri nasom odchode zistili, ze my na to fakt velmi nemame ("I am not offering you to come to my store, since you dont have money" - replika miestneho obchodnika ked videl nase odmietave ksichtiky a rozkmasane ruksaky). Uzili sme si s francuzmi na talianskej pizze... Zaujimavosti: ceremonia vo funkcneom dzinistickom chrame, navsteva ashramu kde nam guru na dochodku povedal minulost aj buducnost a ceremonia pri studni manzelstva.
Takze chram. Bol vypadok elektriky a my sme do chramu zabludili nahodou prave na obrad. Vyzuli sme sa, porusili ich uzus a doniesli kozu v batohu dnu, kde uz bolo okolo 30 ludi, sviecky a intenzivnejuci dym z tyciniek. Pri prichode kazdy obisiel penis (teda lingam) a vystupil na plosinu. Dvaja ceremoniali trieskali v dokonalej kordinacii na kovove bubienky. Potom vsetci spievali v Hindi a ceremoniali aj casti v Sanskrte. Opat vsetci "Ho" pobozkali, zopli ruky pri svietiacej a vonavej casti oltaru a koniec. Jeden z ceremoniarov nas pozval na caj.

A ashram. Pred odchodom sme isli este peso 2 km za Kayuraho do domu, ktory vlastnil majitel Yogi lounge - nasej (na indiu nezvycajne cistej a svetlej) ubytovne. Pan yogi je uz na dochodku, takze nema az tolko nasledovnikov a z ashramu je vlastne dom s par zahranicnymi hostami. Prisadol si k nam osobne a zaplavoval nas svojimi pravdami. Dalo sa z nich co - to vybrat. Martin bol po nocnom vysedavani a popijani s frantikmi este ospaly a yogimu sa nocny zivot nepacil. Tak skomentoval, ze nocnym zivotom ziju len prostitutky, mafiani a zlodeji...Potom zacal s vnukmi hrat karty a my sme sa zdvihli na odchod. Spytal sa nas kedy sme sa narodili a kolko mame rokov. Obratil sa na mna a zacal mi hovorit o Martinovi: ze bol v minulom zivote v indii knazom, teda ziadny sex, ze potrebuje prirodu, ze sa ma venovat charite (mal tricko Greenpeace.,...) a ma robit v zahradke a ze bude uspesny. Kanadan, ktory s nami sedel sa ho spytal, preco nic nepovie o mne. Tak povedal "a ty si ho v minulom zivote zachranila pred utopenim..." a dalej hovoril o martinovi. Potom mi este povedal, ze som dobra kucharka... (no dobre nesmejte sa), na co mu martin ze vacsinou vari on (a nie je to celkom pravda) a on ze teda lubim jest, na co mu kanadan, ze moc na to nevyzeram, ale yogi sa nedal a povedal, ze rada kostujem. A este som vraj prirodzena ucitelka, na co zase ja, ze som to skusala a nic-moc. A ze mam zltu auru (uz si nepamatam, co to presne znamena...)
Studna pred yogi lounge vraj prinasa stastie do manzelstva. Zazreli sme kusok pred svatobneho obradu. Zeny priniesli k studni hlinene krcahy, kreslili na nich farebnymi hlinkami rozne znaky pri pobrukovani, odriekavani mantier a paleni vonnych tyciniek.

Odchod bol cez Mahobu - bus 60 km iba za 4 hod, do Varanasi. Z Varanasi cez New Jailpuri (ci tak nejak) a Siliguri sem do Darjeelingu (uz mi je zima na ruky ale este cosi skusim z tejto parady)

2 Comments:

Anonymous Anonymný said...

Pocuvajte, strasne mi vo vasich spravickach chybaju slova "uzasne, krasne, zaujimave...". Paci sa vam tam vobec? :)

10:38 PM

 
Anonymous Anonymný said...

vyzera to tak, dani, ze po navsteve u pana yogiho budes musiet zmenit svoje zivotne navyky ... uz si zacala martinovi aspon varit? e.

3:08 PM

 

Zverejnenie komentára

<< Home