Tak sme sa rozhodli pre cestu na vychod...

nedeľa, júna 19, 2005

Chiang Mai

Tak som sem dorazil. Ale podme od zaciatku.

Po potulke starou castou Bangkoku som sa vydal na stanicu. Uz pri kupe liskov ma zaujalo vyhradene miesto v strede haly so stolmi, stolickami a podiom. Ked som vecer dosiel na stanicu k mojmu soku som zistil, ze to bola priprava na svatbu. Nuz robit svatnu uprostred stanicnej haly mi pride uchylne, ale proti gustu ziadny disputat. Pri fotografovani mladomanzelov mi vsak zomrel fotak, preto dalsie fotky nebudu :-(.

Vlak bol v pohode. Plny personalu. Postel vam pridu rozlozit a ustlat - a to som cestoval v druhej triede. Nakoniec som sa vybral do susedneho jedalenskeho vozna, kde som sa pridal na dve piva k skupine holandanov cestujucich tym istym smerom. Pivo tu nie je nicim specialne okrem toho ze flasa tu ma 650 ml a stoji trikrat tolko co u nas a viac. No co uz. na moje prekvapenie som sa do vlakovej postele zmestil a pomerne dobre vyspal (bol to klimatizovany vozen). Rano po zobudeni a zlozeni postele personalom dosiel do vagonu sprievodca (lepsie povedane jeden z) a naprv oznamil cez megafon nieco thajsky a potom miestnou anglictinou, em mame meskanie asi 20 minut a ze sa hrozne ospravdlunuje a dufa, ze vyuzijeme este niekedy ich servis. pri odchode sa este kazdemu osobne podakoval za vyuzitie sluzieb thajskych zeleznic. Hmmmmmm



pri dorazeni do cielovej stanice a vystupe z vlaku nas pred stanicnou halou cakal dav taxikarov a tuktukarov s cielom ziskat zakznikov. Ja som sa chcel trochu prejst, nemal na nich chut a tak som sa ignoratsky vybra pesi. po 10 minutach chodze a potenia som to vsak vzdal a posledny usek do centra zobra miestnu verziu kolektiva (pickup prerobeny na vezenie ludi). Nepitajte sa ma na thajsky nazov tohto vozitka, je nezapametatelny. Operuju tu v podstate namiesto mhd.



ubytoval som sa v tekom pomerne ok guesthouse. ponukali mi novu budovovu za 190 na noc s privatnou bathroom ale ked som vydel tel betonovy horor radsej som zvolil prijemny utulny tradicny dom z teakoveho dreva za 160 (nepial sopm sa ako ho tazili - je tropicke, ale co tu nie je). Nuz ale kedze tam byvam sam tak aj shared bathroom je vlastne private.

potom som sa vybral na potulky mestom, ale po asi hodine a pol som to pre horucavu a unavu zabal a isiel si lahnut a zo dve hodinky si pospal. Potom som sa znova vybral na potulky.

hmm vonku prave niekto zacal vylievat jazero z oblohy. To nie je dazd to je viac... ale vlastne toto je mozunove obdobie tak sa to da cakat.

na kazdom rohu (no skoro na kazdom) tu su nejake budhisticke chramy, ale uprimne povedane mi pridu moc vycancane a nove. Ta novota je asi tym, ze sa o ne naozaj staraju. Mnisi tu chodia v oranzovom a nie v bordovom ako indii.



zahrmelo, tak asi predsa len burka.

pochodl som aj trochu trzistia, poutekal pred obcasnym sprchnutim, ktore bolo ale nicim pred tymto lejakom. nakoniec som skoncil v krcme na pive a cital som si knizku co som dnes kupil. nie dani nie je to moj oblubeny brakovy tom clancy, aj ked som nad nim dlho vahal. nakoniec som sa rozhodol pre Irvina Welsha - pre neznalych napisal Trainspotting. Nuz zaujimave cteni, ale ide pomaly, pretoze ten ohava to napisal napoly dialektom. typoval by som skotsky, ale nie som si isty.

Po odchode z krcmy (tam so prezil prvu fazu dazda) som presiel 20 metrov a rozhodol sa pre i-cafe a dobre som urobil. Lebo byt v tomto dazdi vonku nie je prijemne. Veci tu schnu pomaly...

Este neviem co budem robit vecer, ale hadam sa nejaka zabava najde - ak prestane prsat.

uvazujem na pozicanim motorky zajtra, len ma trochu desi, ze ti blazni jazdia vlavo. A to neboli koloniou. Nechapem.

zatial planujem v utorok vyrazit do pai to je este mensie (no to tiez nie je male ma 1.5 miliona obyvatelov) mesto v horach. Na trek sa asi nevyberiem, je to dost turisiticky presytene a priu tom dazdi....

tak zatial tolko.

2 Comments:

Anonymous Anonymný said...

No nazdar hojsiatko. Pozdrav, dufame, ze nedostanes AIDS alebo heroin do batohu. Drz sa a reprezentuj nasu Slovac, chlape. Pozdravuje ivan a radka...

3:40 AM

 
Anonymous Anonymný said...

tak to sa teda pridavam k ivanovmu prianiu... cisto z egoistickych dovodov. a inak ako komunikujes, kto ta uz oje... odzubal a su fseci straaasne maili a ty pri nich ako srandovny obor? a co historicko-spolocensko-ekonomicke pozadie:-)))a tradicie a odpadove hospodarstvo, a postavenie zien v spolocnosti, a cit k prirode a zp. a dostupnost nelegalnych latok? hihihihihi pacik d

4:13 PM

 

Zverejnenie komentára

<< Home