Tak sme sa rozhodli pre cestu na vychod...

nedeľa, júna 12, 2005

kontrasty globalneho sveta

su veci, o ktorych vieste a ktore poznate, ale ktore az ked uvidite spolu tak zostavate stat s otovrenymi ustami. ale o tom nizsie

do thajska som letel s emirates, cize s prestupom v dubaji. ano ich servis na palube je povestny a tak som cestou z viedne nasaval a neskor sa vykecaval so slovenskou letuskou. Este nepocula o tom ze adela chodi s bezdedom a zostala s toho sokovana.
prestup v dubaji bol riadna halucinacia. vonku 36 stupnopv (a to bolo 11 v noci) vo vnutri v obrovskej hale tvaru lode prijemna klimatizovana teplota. pri tom ako je to valkoryso riesene tak na klimatizovanie spotrebuju stvrtinu svojej spotreby ropy. Velke tax free shopy s lacnym alkoholom a cigaretami (ale mimo letiska alkohol prakticky nezozeniete, vsak je to riadna moslimska krajina).
Najlepsie ma vsak este len cakalo. ako som sa tak potuloval po hale cakajuc na pripoj (dani maju tam kaviaren Costa ako v Bangalore) narazil som na food court. Samozrejme McDo. A pred nim skupina zahalenych moslimiek tlacila do hlav hamburgery a srkala kolu. chcel som si ich odfotil, ale zial bohu som slusny a spital som sa a ony povedali nie. no co uz. ale v halucinacii tej noci (dlha cesta, niekolko casovych pasiem a prestup trvajuci 4 hodiny) to v mojej hlave zanechalo nezmazatelnu stopu. Uzasne bolo ako sa po hale pohybovali vedla seba kompletne (uplne kompletne aj s ocami) zahalene moslimske zeny a polobnazene turisky. Nuz ano to clovek vidi aj v europe ale tu som bol tak povediac "u nich".
nakoniec som teda nevyspaty a pokrceny doletel tak to bolo zrazu uplne nieco ine - typicka azia - vone teplo a dusno. ten vzduch je vzy na prve nadychnutie iny. Tak som najpr behal popred terminal a z hlboka dychal a vychutnaval. A samozrejem potil sa. Cestou do hotela sa ma taxikar pokusil odrbat (ako inak a sorry za vyraz).
Inak z Bangkoku som zatial videl hotel a okolie. nemal som vcera vecer energiu ist moc dalej. ale s koleginou sme pobehali trochu okolia, zasli na veceru a neskor s dalsimi kolegami na pivo.
Samozrejem som v noci nemohol zaspat (u nas bolo este skoro na to aby som spal) a tak som dnes doobeda dospaval.

1 Comments:

Anonymous Anonymný said...

no ale naak sa flakas milacik - prilis thaiskych masazi? prilis monzunovych piv? :-)))
vela puuus

3:28 PM

 

Zverejnenie komentára

<< Home